Pod kotlík potřebuju hořák. Možnosti jsou propan-butan, popřípadě líh. Rozhodl jsem se pro BENZÍN!!!
Parníkáři používaji propan-butan. Mě se u tohoto paliva nelíbí některé věci s tím spojené: uloženo v tlakové nádobě - složité přelévání do kartuší, možnost zamrznutí. Všechny problémy se daji vyřešit, ale když jen jednoduše do lodi doleju palivo, i za provozu, myslim že nad to neni. Je levné a dostupné.
V hlavě jsem to nosil delší dobu, ale až někdy o Vánocích nadešel čas abych se do toho pustil. Výroba ventilu, napojení nádržky a trubičky hořáku. Ventil neni dokonalý, někdy udělam nový, ale pro tyhle zkoušky bohatě stačí - také potřebuju získat skill abych věděl co příště vylepšit.
Zkouška hoření z misky. Abych vyfotil zkoušku, pokus jsem opakoval.
Po zkoušce prvního hořáku. Byl jen obklopený plechem aby vítr nesfoukl plamen.
Při volném hoření plamen produkuje hodně sazí a černý kouř. Zatim nevim proč si plamen sám nevezme tolik vzduchu, kolik potřebuje. Na YouTube jsou videa různých kamen na olej, pokud nemaji umělý tah musí mít ventilátor.
Přidal jsem ventilátor. Plamen by možná mohl být lepší - záleží na umístění trubičky s vytékajícím palivem, ale i tak neni dost kvalitní.
Úprava: v místě otvoru v nádobce, kterym proudí vzduch dovnitř, jsem přidal plech s vyvrtanýma několika většíma dírama, vzduch proudí přes tento plech. Kvalita plamene se tím zlepšila.
Plech nad hořákem je imitace kotlíku, zjišťuju usazování sazí. Přívodní trubka s ventilátorem je lépší volit delší, ventilátor může částečně nasávat středem horké plyny.
Už nevim jestli jsem přidal, nebo tam nějak nateklo víc paliva. Plamen neni úplně stabilní. Udělam novou přívodní palivovou trubičku, zkusim do hořáku umístit usměrňující plechy.
Koukněte na plamen letlampy v plnym výkonu: na fotce plamen neni vidět vůbec